Alleen maar liefde - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu Alleen maar liefde - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu

Alleen maar liefde

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg

10 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Observatory

Lieve allemaal,

Een keertje wat minder lui om mijn blog te schrijven en nu er gestudeerd moet worden eigenlijk gewoon een reden om dat nog even te ontwijken (toch wel lui dus).

Afgelopen week was mijn stage plek dicht, dus iets minder kinderen om mij heen, maar eigenlijk niet minder hectisch. Afgelopen week heb ik veel aan school kunnen doen, ook wat uitgesteld, maar zeker wat gedaan. Zoals sommige mensen weten ben ik de laatste tijd aan het paaldansen, het is deels dansen (ik ben niet zo super ritmisch), maar het is eigenlijk fitness paaldans, dus nee geen erotische dansjes. Voornamelijk gebaseerd op kracht en techniek. De laatste tijd kom ik er toch wel achter dat het erg veel techniek bevat. Koprollen over de vloer tot klimmen in een paal. Het is oprecht moeilijker dan je denkt. Over een paar weken zal ik een fotootje plaatsen als het eruit ziet alsof het peanuts is...

Overigens is het wel fijn om iets aan sport te doen, ik heb me ondertussen een paar onsjes eraan gegeten, dat vond ik ondanks het bikini weer prima, TOT DIT WEEKEND... Ik kan sommige kleren niet meer aan..
Besloten dus geen donuts meer te nemen en de repen chocolade en zakken chips ga ik ook maar even links laten liggen. Maar de all you can eat ladies night avonden waar wij vrouwen voor 100 rand sushi kunnen eten ga ik extra goed mijn best doen. 100 rand is met de koers nu ongeveer 6,50.

Mijn weken zijn redelijk normaal, stage, s avonds koken en zo nu en dan sporten. echter begint het weekend meestal op donderdag. Normaal betekent dit biertjes bij forex op first thursday naar la parada. Nu was het eens helemaal niets! Vroeg naar bed, en vroeg uit de veren vrijdag. Op naar Cape Point. Genoten van de natuur, de struisvogels en heel veel apen gingen we in de namiddag met een voldaan en rond gegeten gevoel (van onder andere chocolade en donuts) terug naar huis. Ik had nog één ding op de planning staan. Yarin had toestemming van het werk gekregen om vrije dagen op te nemen, ik heb dus maar snel een ticket geboekt voordat er iets tussen kon komen. Nu kan ik over 220 uren mama in de armen vliegen en enkele weken later Yarin!!

Daarna was het vroeg naar bed, want we zouden zaterdag met witte haaien gaan zwemmen.
Echter is dit in Klein bay, 2,5 uur rijden van Obs. Dus met een overnachting in Gans bay hadden we echt een weekend tripje voor de boeg. Nog snel even zeeziektabletten op de kop getikt. We waren lekker optijd daar, dus nog even de tijd om die zenuwen door mijn lijf te laten gaan. Hup de boot op. Heerlijk gevoel die boot, tot we geankerd waren. Na even wennen ging het verrassend goed! Ik hup mijn wetsuit in en het water in... Het ging alleen niet zo snel want ik werd behoorlijk misselijk maar heb uiteindelijk het gered tot het water, mijn hemel, wat is het water koud. Met mij gopro opzoek naar de haaien. Helaas was het weer niet zo goed, door de wind kon ons aars zijn geur goed verspreiden waardoor meer haaien het op zouden kunnen pikken. Alleen was het water totaal niet helder. Ze zeiden 4 meter zicht, ik betwijfel of het vier meter was.
Uiteindelijk heb ik een bruine haai gezien. Ook met de gopro vast gelegd alleen moet je het weten... Gelukkig hebben we een voucher dus ondanks alle tegenslagen en kotsende mensen gaan we sowieso terug hopend op meer succes.

's avonds ingecheckt bij een backpackers... We waren de enige dus letterlijk home alone. Met een pooltafel en een uizicht over zee dachten we een super avond daar tegemoet te gaan. Om kwart over 8 ging ons lichtje uit en om 9 uur de volgende dag zijn we het bed maar uitgerold. We hadden onze slaap nodig.

Nu is de gewone week weer begonnen. Echter ben ik begonnen met individuele sessies en vliegen de dagen voorbij! Ik geniet nog steeds en heb nog veel leuks op de planning. Langzaam aan worden onze lijstjes van dingen die we willen doen (groot en klein) afgestreept.

Ik zal binnenkort een poging doen tot een album met foto's op facebook. Tot die tijd probeer ik minder lui te zijn en mijn blogs bij te houden!

Tot schrijfs!
Liefs Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Actief sinds 12 Juli 2017
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 9606

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 17 Januari 2018

Stage Cape Town

Landen bezocht: