Bikini, bevroren tenen, politiebureau's, en meer - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu Bikini, bevroren tenen, politiebureau's, en meer - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu

Bikini, bevroren tenen, politiebureau's, en meer

Blijf op de hoogte en volg

08 September 2017 | Zuid-Afrika, Observatory

Lieve allemaal,

De laatste dagen stonden nog flink in het teken van vakantie vieren! Na flinke wandelingen was het tijd om te relaxen en waar kan dat nu beter dan op het stand van Camps Bay. Ja, écht hier kon ik dus in bikini aan het strand liggen (WINTER??), helaas was het nog echt winter en schommelt het weer hier net zo als bij jullie in Nederland. De huizen hier hebben geen centrale verwarming dus de tenen zijn 's-avonds en overdag als ik thuis ben ijs en ijs koud. Ik kan nog net geen wolkjes van mijn eigen adem maken.

De wisselingen in het weer zijn helaas gedurende dag er ook. Vaak klaart het rond de middag op en is er tijd voor een zonnetje, gelukkig is er ook nog wat regen gevallen want dat is echt noodzakelijk!

Langzaam aan begint het leventje hier wat meer te rollen. Ik begin wat meer mijn draai te vinden in het echte wonen hier, niet meer uiteten, koken met huisgenootjes, de weg naar de supermarkt. Zelfs het omrekenen van de rand naar euro gaat iets soepeler.
Nu dat wat meer begint, moest ik dus ook echt geloven aan het verkeer hier in Afrika! Ik ben daadwerkelijk achter het stuur gestapt en heb mijn ritjes gereden. Deuren altijd op slot en bedelende mensen voorbij rijden, ja, dit is echt noodzakelijk... Ik heb een man echt van zijn sokken moeten rijden omdat hij erg agressief naar de auto toe kwam.
Ja, de andere kant van Afrika.. De flinke verschillen zijn steeds beter zichtbaar. Onze poetsman komt rond van 170 rand per dag, iets meer dan 11 euro, vandaag gaf ik hem een mandarijntje, zijn hoofd begon te glunderen.

Ook hadden we nog een feestelijke dag want Myrthe was vrijdag jarig. Die dag wilden we gaan genieten op het strand, helaas werd het een verjaardag om nooit te vergeten. De band van onze auto was lek. Nadat we deze hadden vervangen moesten we wachten op ons autobedrijf, we dachten dat het een "thuis kom bandje" was. We wilden wel genieten van onze dag dus bedachten we met een andere auto te gaan, wat bleek nu... Daar was de band ook lek. Dit kan geen toeval zijn en ze zijn dus echt LEK GESTOKEN. Onze dag stond dus in het teken van banden wisselen, naar autobedrijven gaan, en hoppen van het ene naar het andere politiebureau om ergens aangifte te kunnen doen. Vervolgens kwam ik tot de conclusie al mijn spullen in iemands auto te zijn vergeten, hierdoor was ik geldloos, paspoortloos en dakloos (oke, voor een paar uur). De avond werd afgesloten met sushi waar ik al mijn spullen weer in ontvangst kon nemen.

Optijd naar bed om zaterdag te genieten van een wijntour. Heerlijke dag met zon, wijn en hapjes. 's- Avonds ging iedereen nog op stap, maar ik koos heerlijk voor mijn bedje. Zondag zijn we nog gaan genieten op het strand waar ik samen met Myrthe ook echt heb gezwommen in de oceaan!

Naast mijn laatste dagen vakantie ben ik nu ook daadwerkelijk begonnen op stage. De eerste dagen zijn zwaar en eigenlijk had ik het na maandag heel moeilijk omdat ik nog niet een beeld had wat ik daar nu kon betekenen. Mijn maandag was trouwens super! 31 graden en ik reed paard, ja, écht... Paardrijden met stage het kan allemaal.
Ik loop stage op een school met voornamelijk jongens die allemaal autisme hebben. Nadat ik maandag middag in een klas kwam met allemaal diverse kinderen begon mijn hoofd een beetje te tollen. Gelukkig leerde ik dinsdag de ergotherapeut kennen die mij wegwijs heeft gemaakt en heb ik onderhand vele creatieve therapieen mogen zien en ondersteunen.
Volgende week ga ik groepen specifieker observeren om vervolgens daar mee aan de slag te gaan!

De droogte is nog steeds erg veel ondanks de regen die deze week viel. De lente is begonnen alleen de temperaturen zijn om te huilen. Dit weekend is het weer iets beter maar het blijft erg wisselvallig.

Nu genieten van het weekend
Tot schrijfs,

liefs, Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Observatory

Actief sinds 12 Juli 2017
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 9608

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 17 Januari 2018

Stage Cape Town

Landen bezocht: