Nederlandse liefde - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu Nederlandse liefde - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van maartjegoesafrika - WaarBenJij.nu

Nederlandse liefde

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Goh, wat vliegt de tijd. Een tijd waarin ik al veel heb geleerd en gedaan, van mooie dingen bezoeken, leuke mensen om me heen en "hard" werken aan stage zit ik komende week al op de helft. Het is eigenlijk niet normaal hoe snel het gaat.

Ondertussen heb ik mijn eerste bezoek uit Nederland gehad en heb ik heerlijk kunnen genieten van mama. Lekker weer gehad en een weekend dat in het teken stond van wine and dine. Ook nog wat dingetjes laten zien, maar vooral veel quality time. Heel veel knuffelen en bijpraten met elkaar.
Buiten de lieve knuffels die ik ontzettend gemist heb kreeg ik ook Nederlands voedsel. Met dropjes en heel veel pepernoten (en ik doe er heel zuinig mee). Hoe gelukkig kan een mens zijn he? Nu nog de Brabandse worstenbroodjes (PAPA??).

Nadat mama weg ging had ik na paar keer flink slikken en een knuffel van Myrthe weer zin in ons verdere avontuur hier. Wel wees ze me er even op dat ik 2 weken later weer hier op het vliegtuig zou staan om mijn volgende bezoek op te halen.

Stage begon weer en ik ging er weer tegenaan. Kleine doelen worden ondertussen bereikt. De kinderen raken vrij snel gehecht aan je.. Wat gaat dat moeilijk zijn als ik straks weer weg moet. Ik heb ook mijn eerste beoordeling gehad. Erg fijn aangezien ik nog maar iets meer dan een maand stage heb. Ze is erg tevreden en ik doe het blijkbaar super. Een last van mijn schouders. Nu langzaam aan toewerken naar de afronding. Hierdoor zal mijn stage druk wat meer worden, maar dat mag ook wel, soms lijkt het net vakantie.

Weekenden staan hier de laatste tijd nogal in het teken van (soms) stage, drankjes doen op feestjes of in de stad en uit brakken strand. Vrij weinig word er écht ondernomen. Zo nu en dan bezoeken we een nieuw marktje of belanden we toch weer bij Waterfront waar de verleiding van het shoppingmall keer op keer te groot is. Omdat de tijd ondertussen wel begint te dringen (nog maar 1,5 maand in Kaapstad) gaan we de komende tijd maar flink aan ons lijstje werken! Myrthe is daarmee lekker gestructureerd en zo weten we altijd wel weer iets te plannen. Lijstjes van haar zijn best wel ons redmiddel. Ook is het hoognodig tijd dat we onze laatste accommodaties rond krijgen voor onze reis in januari (MYRTH..).

Nou, vandaag is het weer zo ver. Ik kan weer naar het vliegveld. Gisteren poging gedaan om een auto op te halen. Helaas ging dat op zijn Afrikaans dus heb ik me vanmorgen snel klaargemaakt om de auto te regelen. Wat overigens weer op zn Afrikaans ging.
Een laatste wasje draaien en ik ben er klaar voor(denk ik), dan ga ik helemaal alleen zenuwslopend ijsberend op het vliegveld wachten tot ik eindelijk Yarin weer kan knuffelen. Een weekje quality time met schitterend weer voor de boeg.
Gelukkig is zijn koffer ook gevuld met Nederlands voedsel... Maar dat weegt niet op tegen de tijd die we hier gaan beleven.

Liefs, Maartje

  • 06 November 2017 - 11:13

    Diana:

    Wat hebben jullie het toch fijn met alles en met elkaar. Heerlijk genieten.
    Tot deze week

  • 06 November 2017 - 13:15

    Nadine:

    Leuk om je berichten te lezen Maartje.
    Heel veel plezier samen! xxx

  • 06 November 2017 - 18:59

    Marielle:

    Wat leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Goed bezig. Geniet van je tijd. Die neemt niemand je meer af. Groetjes Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 12 Juli 2017
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 9629

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 17 Januari 2018

Stage Cape Town

Landen bezocht: